Contract & Royalty Coordinator (Japanese bilingual) F/H

1) Entreprise : Société internationale dans le secteur du divertissement

 

2) Contrat : CDI, non cadre, 39h par semaine

 

3) Date d’embauche : ASAP idéalement (le client peut attendre la fin de préavis)

 

4) Lieu du poste : Paris

 

5) Salaire annuel brut : 30K € / an (Promotion possible selon les résultats au bout d’un an)

 

6) Missions :

 

– Prepare all necessary contracts related to deals made between licensor and its licensees in the world, have them signed by the concerned parties, and archive all signed documents,

– Issue invoices for all the fees and royalties and take care of other financial documents when necessary,

– Collect all licensees’ sales reports, verify, and prepare invoices accordingly,

– Follow all payments and invoices,

– Follow the material arrangement and prepare all necessary papers for payments/invoicing of material fees,

– Ensure compliance with due dates of laid invoices and being primary interlocutor for negotiation if it’s necessary to obtain payments,

– Report to Managers and Licensing coordinators any delay or issue related to contract, payment, sales reports as quick as possible,

– In case of non-compliance with payment or any other terms of the contract licensing, being responsible for monitoring the legal and administrative proceedings to enforce our rights within support of Manager,

– Collect all necessary documents to ensure compliance with licensees’ obligation in case of expiration of contract,

– Assist in preparation of financial reports to rights holders in collaboration with Manager,

– Share and exchange information related to contracts, royalties, payments, and any financial matters,

– Cooperate with Manager to analyse seasonality effect in invoicing, licensees’ financial situation and sales,

– Assist Manager in leading all the necessary installation of the new system/workflow and organizing the necessary training sessions of software.

 

7) Profil :

– Formation : Bac + 2 minimum

 

– Professionnelles :

– Expérience professionnelle de 1 ans minimum dans un environnement international,

– Expérience professionnelle au Japon fortement appréciée.

– Linguistiques :

– japonais : niveau maternel ou courant

– anglais : niveau maternel ou courant (niveau businesse minimum)

– français : apprécié (pas obligatoire)

 

– Utilisation des outils bureautiques sur ordinateur

Pack Office obligatoire (maîtrise d’Excel nécessaire)

 

 

Nous rencontrons actuellement des difficultés concernant l’envoi des candidatures via notre site internet.
Pourriez-vous directement envoyer votre CV à l’adresse suivante ?

recrut@highbridge.fr

ただ今、送信プログラムに不具合が発生しております。大変申し訳ございませんが、下記のメールアドレスに履歴書をお送りいただけますでしょうか。
recrut@highbridge.fr

Recevez nos offres